Oracle Digital Assistant

Oracle legger digital assistent og tale på toppen av forretningsapplikasjonene

Skal kunne automatisere rutineoppgavene.

Møteplanlegging er blant funksjonaliteten Oracle Digital Assistant tilbyr.
Møteplanlegging er blant funksjonaliteten Oracle Digital Assistant tilbyr. (Illustrasjonsfoto: Oracle)

Skal kunne automatisere rutineoppgavene.

Personlige, digitale assistenter er i vinden for tiden, men det meste er rettet mot forbrukere. Oracle ønsker nå å utvide nedslagsfeltet til denne typen teknologi til arbeidsplassen. Selskapet lanserte i forrige uke Oracle Digital Assistant, som kan trenes til å fungere som en utvidelse av funksjoner og programvare som HR, ERP, CRM og kundeopplevelse. 

– Ingen ordinær chatbot

I likhet med andre, digitale assistenter, tar Oracles assistent i bruk kunstig intelligens. Dette skal bidra til at assistenten kan forstå kontekst, kan utlede hensikt og identifisere brukeratferd og -mønstre, noe som skal gjøre det mulig for den å utføre rutineoppgaver automatisk på vegne av brukeren. Ifølge Oracle inkluderer det godkjenning av utgifter og ombooking av møter. 

Oracle lover at det ikke dreier seg om enda en chatbot, som i stor grad bare er i stand til å gi enkel og lineær respons innenfor et snevert område. I stedet skal Oracles digitale assistent kunne bygge på hele bredden av applikasjoner i virksomheten. 

Oracle Digital Assistant støtter tale som brukergrensesnitt, men skal i bunn og grunn være plattformagnostisk og fungere like godt sammen med andre, mye brukte plattformer, inkludert Slack, Facebook Messenger, WeChat og Alexa.

Kommentarer (0)

Kommentarer (0)
Til toppen