Packard Bell slukes av NEC

Den japanske giganten NEC sluker nå hele den amerikanske dataprodusenten Packard Bell. Det amerikanske merket er forvist til privatmarkedet mens NECs maskiner skal pushes inn på bedriftsmarkedet.

Mandag ble det kjent at det japanske elektrokonsernet NEC tar over Packard Bell, den amerikanske dataprodusenten.

Dette skjer etter at NEC over lengre tid har kjøpt seg opp i sin amerikanske konkurrent. Packard Bell har vært mest kjent for sin fokusering på hjemmemarkedet, noe som ikke kommer til å forandres etter oppkjøpet.

- Det er de største selskapene som vil bli vinnerne av PC-krigen og med NEC 100 prosent i ryggen vil dette komme norske familier til gode, gjennom ytterligere forbedrede maskiner fra oss, sier administrerende direktør Øystein Helgesen i NEC Computers Norden. Helgesen kommer ikke overraskende fra Packard-Bell systemet.

NEC skal nå bare fokuseres inn mot bedriftsmarkedet, mens Packard Bell bare skal til familier og hjemmene, står det i pressemeldingen.

Til toppen