Gjennom svenske NetSys Technology Group, som er eid av Modern Times Group - det utskilte medieselskapet i Kinnevik-gruppen, testes nå Smart-boksen i det svenske forbrukermarkedet. Boksen, som først og fremst vil gjøre det mulig for TV-seerne å surfe på Internett, kan bidra sterkt til at nettet virkelig får gjennomslag i massemarkedet.
- Vi tester ut boksen parallelt i det svenske og norske markedet, sier marketingdirektør Morten Rynning til digi.no.
- Utvalget vil bli mindre enn på det norske markedet, sier han. I Norge prøver PCTVnet boksen på 2.000 deltagere i et testprosjekt som varer hele høsten 1997. Men Rynning vil ikke si noe om når boksen eventuelt vil blir lansert i de to markedene.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Ifølge Rynning har medhjelperen og deleieren NetSys et fokus på intranett og skal sjekke om de kan finne noen tekniske løsninger også på det området.