E-handelgiganten Amazon.com har denne uken entret nye markeder ved å tilby både programvare, data- og videospill, hageutstyr og diverse andre varer.
Det å stadig tilby nye produkter har blitt rutine for Amazon.
Les mer om Amazons vareutvalg her:
Amazon selger programvare
Avtalen med kredittkortselskapet NextCard er en del av selskapets ekspansjonsstrategi, men representerer likevel en strategiendring, skriver Wall Street
Journal Interactive. Alliansen forventes å gi Amazon 150 millioner dollar i inntekter de neste fem årene
Det uvanlige med dette samarbeidet, hvor begge selskapene samkjører sin merkevarebygging, er at en så liten aktør som NextCard (med 135.000 kortbrukere) skal slå sin virksomhet sammen med nett-giganten Amazon.
Det nye kredittkortet skal være et tilbud til Amazons enorme kundebase med 13 millioner brukere. Amazon får gjennom avtalen også opsjoner på 9,9 prosent av NextCards aksjer, skriver nyhetsbyrået Reuters.
Kredittkortet skal ha mange fordeler for brukerne, for eksempel rask godkjennelse av varekjøp fra Amazon.
Hovedårsaken til samarbeidet er likevel et forsøk på å få brukerne mer lojale. Det er et ledd i et kundelojalitets-program, skriver Reuters.
Amazons aksjekurs falt etter nyheten, mens NextCard sin aksjekurs derimot økte med nesten 25 prosent.