Andy Grove, formann og CEO ved Intel, forteller til Financial Times at en ny markedsføringskampanje basert på slagordet "PC: It's Where The Fun Is" kan bety at Pentium II kan stå for 20-25 prosent av Intels PC-prosessorsalg i den viktige perioden før jul. Pentium II vil nå utfordre dedikerte spillkonsoller fra Nintendo, Sega og Sony. Ifølge Grove kan Pentium II konkurrere med disse produktene når det gjelder ytelse.
-Intet publikum krever så mye ytelse som en 14-år gammel gutt, sier Grove.
Grove sier at Intel forventer at halvparten av prosessorene som selges ved midten av neste år vil være Pentium II-prosessorer og at prosessoren vil stå for omtrent en femtedel av volumet i fjerde kvartal i år.
Intel lanserte Pentium II i mai i år med sikte på markedet for høy-ytelse forretningsdatamaskiner. Siden da har produksjonen blitt økt, noe som gjør det mulig for Intel også markedsføre Pentium II prosessorer for høy-ytelse spillmaskiner.
-Vi skal nå begynne å fortelle konsumentene om anvendeligheten og fordelene med med Pentium II, ikke minst gjennom TV-reklame, forteller Grove.
Ved å reposisjonere Pentium II til også å inkludere konsumentmarkedet, vil Intel møte utfordringen med å ikke kvele etterspørselen etter de eldre Pentium MMX brikkene som ble lansert i januar.
-Du kommer til å få fantastisk multimediaytelse ut av en Pentium prosessor med MMX teknologi, spesielt de med de høyeste klokkefrekvensene, sier Grove.
-Men Pentium II vil tilby yterligere ytelse ved å starte der MMX opphører, avslutter han.