Peregrine hadde i utgangspunktet en sterk posisjon innen brukerstøtte og kundepleie for store organisasjoner. I 2000 kjøpte selskapet IBMs Tivoli Service Desk. Oppkjøpet av Remedy var ment å utvide Peregrines fotfeste blant små og mellomstore bedrifter. I Norge utgjør Remedy en viktig del av assortimentet til det norske Bull-selskapet Integris. Remedy har en egen brukergruppe i Norge.
Reaksjonene på oppkjøpet blant analytikere var positive. Gartner Group kommenterte at Peregrine vil vente et par år mens det konsoliderer organisasjonen, før det setter i gang med å integrere produktlinjene.
I en pressemelding i dag bekrefter Peregrine at Remedy-aksjonærene har godtatt budet. Det heter videre at Peregrine tar over ansvaret for Remedys programvare og servicetjenester, og at selskapenes respektive løsninger kommer til å bestå i markedet side om side. Blant Peregrines nordiske kunder er Adcore, ICA Ahold, Merkantildata, SAS Data, Telia og TeleDanmark.