RESULTATERFINANS

Peregrine fullfører overtakelsen av Remedy

Aksjonærene i Remedy har godtatt oppkjøpsbudet fra Peregrine. Peregrine oppnår 35 prosent av det globale markedet for brukerstøttesystemer.

29. okt. 2001 - 09:28
PeregrineRemedy

Peregrine hadde i utgangspunktet en sterk posisjon innen brukerstøtte og kundepleie for store organisasjoner. I 2000 kjøpte selskapet IBMs Tivoli Service Desk. Oppkjøpet av Remedy var ment å utvide Peregrines fotfeste blant små og mellomstore bedrifter. I Norge utgjør Remedy en viktig del av assortimentet til det norske Bull-selskapet Integris. Remedy har en egen brukergruppe i Norge.

Reaksjonene på oppkjøpet blant analytikere var positive. Gartner Group kommenterte at Peregrine vil vente et par år mens det konsoliderer organisasjonen, før det setter i gang med å integrere produktlinjene.

I en pressemelding i dag bekrefter Peregrine at Remedy-aksjonærene har godtatt budet. Det heter videre at Peregrine tar over ansvaret for Remedys programvare og servicetjenester, og at selskapenes respektive løsninger kommer til å bestå i markedet side om side. Blant Peregrines nordiske kunder er Adcore, ICA Ahold, Merkantildata, SAS Data, Telia og TeleDanmark.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.