Blogging og bruk av andre kanaler på Internett har lenge vært brukt som kanal av amerikanske og internasjonale politikere for å kommunisere sitt budskap til folket og få direkte tilbakemeldinger.
Hillary Clinton lanserte sitt presidentkandidatur i en videosnutt på nettet, og den franske presidentkandidaten Segolene Royal mottok 135.000 innspill via Internett.
Svenske utenriksminister Carl Bildt blogger daglig, men i Norge er dette lite brukt, skriver Aftenposten.
_logo.svg.png)

Unntaket er SVs Heikki Holmås, som forteller at blogging er det siste han gjør før han legger seg.
Digi.no kjenner også til at politisk rådgiver Jørund Leknes i Fornyings- og administrasjonsdepartementet er en ivrig blogger.
Men verken Jens Stoltenberg, Kristin Halvorsen, IT-minister Heidi Grande Røys eller Åslaug Haga blogger.
Nå varsler likevel alle partiene på Stortinget at de vurderer hvordan de skal bruke Internett i høstens valgkamp.
Medieforsker Anders Fagerjord tror bloggene først og fremst vil være en måte å pleie sine egne meningsfeller.