Pris til Pål A. Hvistendahl

I kamp med 500 personer fra mer enn 30 land ble Pål Hvistendahl i Opera kåret til årets markedsfører i næringslivskåringen International Business Awards, skrev New York Times i går, ifølge Nettavisen.

Markeds- og kommunikasjonssjef Hvistendahl vant The Stevie Award, som prisene i kåringen heter, for sin jobb for Opera Software.

The New York Times kaller prisen for businessverdenens Oscar, og Stevie henter navnet sitt fra Stephen - som kommer av det greske ordet for kronet.

- Dette var jo veldig hyggelig, men selv om det er en individuell pris så er det mange menneskers arbeid som ligger bak, sier en beskjeden Hvistendahl til TV 2 Nettavisen.

Rundt 500 personer fra mer enn 30 land var nominert til de 67 prisene som ble delt ut. Juryen har valgt ut vinnerne etter evne til lederskap, kreativitet, nyvinning og evnen til samarbeid. Utmerkelsene deles ut under en seremoni på Sheraton New York Hotel & Towers i New York den 22. mars. Seremonien kringkastes på amerikansk radio og på nettet.

Til toppen