Tirsdag sendte daglig leder Raymond Furre i Microsupport en e-post til kunder, samarbeidspartnere og ansatte for å fortelle at styret har meldt oppbud i selskapet. Konkursbehandlingen startet i går.
Microsoft drev med telefonsupport døgnet rundt hele uka.
I redegjørelsen fra ledelsen pekes det på fire hovedårsaker til konkursen:
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
30.000 strømmet til Las Vegas for Google Cloud Next. Dette var høydepunktene
- Salgssvikt i januar og februar i år tæret på likviditeten
- Microsupport hadde inngått supportavtale for flere store hjemme-PC-ordninger. Her var det så mange feil på både maskin- og programvare at organisasjonen ble overbelastet med arbeid som den ikke fikk dekket.
- Prispress fra konkurrenter gjør at en treårig supportavtale som i 2000 kunne selges for 1500 kroner, i 2005 koster bare 500 kroner.
- Høyt sykefravær, opptil 30 prosent, med tilsvarende høye sykelønnsutgifter.
Les også:
- [16.03.2004] Rimelig PC-support for private