Psykologisk krigfører skal kjempe for Grape

Webbyrået Clockwork-Grape har hentet inn en ung, kreativ leder som har bakgrunn fra propaganda og psykologisk krigføring i militæret.

Erlend Tiller er navnet på den nye kreative lederen i Clockwork-Grape.
- Ansettelsen av Tiller er et ledd i utviklingen av Clockwork-Grape som et interaktivt kommunikasjonsbyrå, og han vil få en sentral rolle i utviklingen av det kreative produktet og kommunikasjonsikringsprosessen, sier administrerende direktør i Clockwork-Grape, Lars Grønseth i en pressemelding.
Mer om:

- Tillers kjernekompetanse ligger innenfor interaktiv merkevarebygging og posisjonering, noe som er grunnleggende betydning for det produktet vi ønsker å levere våre kunder, sier den administrerende direktøren som tidligere har jobbet i reklamebransjen (Leo Burnett).

Tiller kommer selv fra reklamebransjen, nærmere bestemt byrået BBDO der han har vært ansvarlig for interaktiv kommunikajon. Dessuten var han byråleder i selskapet Tiller & K Markedskommunikasjon.

Tiller har sin utdanning hos Norges Markedshøyskole og har også vært innom militæret der han fikk propaganda og psykologisk krigføring som sin spesialitet.

Clockwork-Grape teller nå 20 personer i den norske virksomheten i tillegg til 150 mennesker i den internasjonale som omfatter Sverige, Tyskland og England.

Til toppen