Razorfish haler inn $$$

Konsulentselskapet Razorfish økte omsetningen radikalt i 1999.

For fjerde kvartal 1999 økte selskapets globale inntekter med 134 prosent, mens inntektene for hele året økte med 103 prosent til vel 1,4 milliarder kroner. Selskapet beskriver seg selv som et "globalt konsulentselskap" med fokus på alt som er digitalt, det vil si Internett, digital-TV, mobiltelefoni og annet, med kompetanse både på forretnings- og kommunikasjonsløsninger, ifølge en pressemelding.

Les også:


- Vi arbeider i stor grad globalt i dag, noe som gjør det helt naturlig å presentere resultatet for alle våre elleve kontorer, sier administrerende direktør i Razorfish Oslo, Erik Hjelmstedt i meldingen.

- I Oslo ser vi også økende oppmerksomhet rundt vårt tjenestetilbud. Vi er priviligerte og kan arbeide sammen med kunder som alle innser verdien av å ligge i fremkant hva angår digitale tjenester, sier han videre.

Razorfish ble fusjonert med Spray Network AB i 1998, og har også kjøpt opp en rekke andre selskaper som er inkludert i det samlede årsresultatet, blant annet det svenske konsulentselskapet Qb International Holding AB, og har på den måten utvidet både stab og omsetning kraftig.

Selskapet har også rykket opp fra tolvte til fjerdeplass på bransjeorganet Adweek Onlines oversikt over såkalte interaktive byråer, dvs. konsulentbyråer som driver med akkurat det som Razorfish driver med.

Razorfish ble notert på Nasdaq-børsen i fjor, og det svenske holdingselskapet Spray Ventures eier 18,4 prosent av aksjene.

Razorfish har 45 ansatte i Oslo.

Til toppen