Regionaviser satser 70 mill. på nett

Adresseavisen, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad går sammen om en felles strategi for å vinne marked på nettet. Til sammen skal de tre regionavisene satse 70 millioner på web-samarbeidet.

De tre store regionavisene, Adresseavisen AS, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad skal bruke 70 millioner kroner på å bli mer konkurransedyktige på nettet. De tre avisene har nå bestemt seg for å slå sine krefter sammen for å skape et landsdekkende med tjenestetilbud online.

Dette melder Stavanger Aftenblad i en børsmelding tirsdag. Men digitoday.no har tidligere skrevet om planene til selskapet:
Tre store samles på nett


Regionavisene skriver i børsmeldingen at de vil tredoble sin nåværende trafikk på nettet. Målet er å nå 200.000 daglige brukere som skal generere omtrent én million sidevisninger.

I 2003 skal man etter planen ha generert hele 90 millioner kroner i inntekter på satsingen, og planen er at man skal gå i break-even på det tidspunktet.

De tre store avisene skal også gå sammen i et felles eid aksjeselskap, som ikke overraskende skal gå under navnet, De Tre Store AS. Dette selskapet skal markedsføre selskapenes produkter og tjenester og stå for annonsesalg.

Til toppen