Reitan-gruppen bygger seg opp på tele. Selskapet har tidligere kjøpt mobilselskapet Sense og kjøper seg nå inn i Telio.
IP-telefoniselskapet Telio ble operativt i mars og har allerede kapret nærmere 30.000 kunder. Disse kan ringer gratis over bredbåndlinjen mot et forhåndsbetalt abonnement.
Nå har Telio vokst seg så stor at Reitangruppen også vil kjøpe aksjer i Telio. Reitangruppen har inngått en opsjonsavtale med Telio, skriver Aftenposten.
Dette innebærer at de 450 Reitan-eide Narvesen-kioskene landet rundt vil selge Telios produkter mot fasttelefonimarkedet. Reitan-gruppen selger i tillegg kontantkort og abonnement fra Sense.
Med en halv million potensielle bredbåndstelefonikunder, ser Narvesen et stort potensiale framover.
Avtalen har en varighet under fem år, og partene har blitt enige om et gitt antall aksjer og kjøpsum hvis Reitangruppen velger å utøve opsjonen. Reitangruppen blir uansett ikke majoritetseier hvis de utøver opsjonen, ifølge administrerende direktør Rune Strømmen i Telio.