Rekordomsetning på nettannonser

2004 ble året da annonsemarkedet på internett virkelig tok av.

2004 ble året da annonsemarkedet på internett virkelig tok av.

Markedet for annonsering på Internett er på over 1 milliard kroner for 2004, hevder Eniro, som eier SOL/Kvasir.

Økningen i annonseringen på Internett kommer som en naturlig følge av økningen av antall brukere på nettet, påpeker Eniro.

Eniro har regnet seg frem til tallet på følgende måte: Tidligere har bransjeorganisasjonen INMA rapportert at merkevare- og rubrikkomsetningen på Internett passerte 600 millioner i 2004. Dette er en vekst på 35 prosent fra 2003.

Legger man til omsetningstall for søketjenester som Kvasir og gulesider.no, passerer totalomsetningen 1 milliard norske kroner med god margin, hevder Eniro.

Selv forteller Eniro at de hadde en økning i omsetningen på over 70 prosent fra 2003 til 2004.

I sin pressemelding skriver Eniro at selskapet i januar "vil tilby markedet en ny og spennende tjeneste som avspeiler selskapets ambisjoner om å være en av markedslederne i bransjen", men gir ingen andre indikasjoner på hva dette kan være.

Til toppen