Kortnytt

Rema 1000 velger Geodata

REMA 1000 har valgt analyseverktøyet fra Geodata for treffsikkerhet når nye butikker skal lokaliseres.

22. mai 2007 - 13:13

Rema 1000 vil bruke analyseverktøyet «Business Analyst» fra Geodata for å få optimal treffsikkerhet når nye butikker skal lokaliseres.

«Business Analyst» kombinerer elektroniske, geografiske kart med annen data. Blant annet ligger gårds- og bruksnummer (GAB registeret) inne i løsningen. Det vil si at verktøyet til en gitt adresse for en mulig ny etablering gir detaljerte analyser om omgivelsene:

  • Demografi som alder, kjønn, inntekt etc.
  • Befolkningstetthet på ulike tider av døgnet.
  • Trafikkgrunnlag.
  • Konkurrentregister med omsetningstall og markedsandeler.
  • - «Business Analyst» er basert på et geografisk analyseverktøy fra ESRI, Geodatas amerikanske samarbeidspartner, sier administrerende direktør Hege Skyseth i Geodata.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra