Reuter-sjef ny Playboy-topp

Buford Smith, tidligere sjef for Reuter Americas nye media-virksomhet, blir torsdag utnevnt til sjef for Playboy Enterprises nye media avdeling, skriver CNETs News.com

Buford Smith, som de siste ti årene har vært sjef for Reuters, har nå fått ansvar for å bygge opp Playboys nettjenester.

- Det som tiltrekker meg mest ved denne stillingen, er at Playboy raskt er blitt et virkelig multimediaselskap, sier Smith til News.com.

-Vi vil utvide de tilbudene som nå eksisterer, og målet er å øke trafikken dramatisk, sier han.

Det siste året har nettstaben i Playboy økt fra 10 til 30 ansatte. Den reklamefinansierte Playboy.com-tjenesten som ble lansert i 1994, er nå en av de mest besøkte på nettet.

-Bufords erfaringer med å bygge opp en vellykket mediaavdeling, hans teft for merkenavn på Internett og hans evne til å knytte gode forbindelser, gjør ham attraktiv for Playboy, sier selskapets toppsjef Christie Hefner til News.com.

Til toppen