RiksNett går i posisjon

Riksnett er i ferd med å posisjonere seg i Internett-bransjen. Nye avtaler skrives og allianser bygges. Nå inngår RiksNett og Digital sin samarbebeidsavtale om felles satsing på det norske Internett og Intranettmarkedet. Riksnett ønsker 40 prosent av dette markedet i løpet av et år.

Markedssjef i RiksNett, Jarle Ødegaard, sier til digi:tele at samarbeidet betyr flere og bedre produkter for Digital og RiksNett sine kunder. - Vi utnytter hverandres posisjoner for å oppnå et bedre totalresultat for kundene.

RiksNett har klare ambisjoner. Sammen med ulike partnere har selskapet en uttalt målsettning å oppnå en markedsandel på 35-40 prosent av det norske markedet for Intranett og Internett i løpet av neste år.

For å få til dette skal Digital tilby de gode og riktige løsningene via RiksNetts forhandlernett som skal sikre profesjonenne Internett og Intranett-brkere en enkel og risikofri overgang til de nye elektroniske mediene.

- Sammen får vi et bredere produktspekter. Spesielt for små og mellomstore bedrifter vil vi ha produkter som gir sikkerhet, sier Ødegaard, som ikke har særlig tro på at denne samarbeidsavtalen blir RiksNett sin siste.

RiksNett kjøper i dag utenlandslinjer av Global One, og har et tett samarbeid med A-pressen, som også er selskapets største eier.

Til toppen