JUSS OG SAMFUNN

Rubrikkannonsen snart død på papir

Konsernsjef Kjell Aamot i Schibsted er hellig overbevist om at Internett på sikt helt vil overta rubrikkmarkedet fra avis.

16. aug. 2002 - 12:31
Schibsted-sjef Kjell Aamot. Foto fra 2001. <i>Foto:  digi.no</i>
Schibsted-sjef Kjell Aamot. Foto fra 2001. Foto:  digi.no

Det var under gårsdagens fremleggelse av regnskapet for første halvår Schibsted-sjef Kjell Aamot uttalte at "Internett på sikt helt vil overta rubrikkmarkedet fra avis".

Bakgrunnen for uttalelsen er en eksplosiv vekst de siste månedene for nettrubrikksatsingen Finn.no. De gamle tapsslukene på nett er med andre ord i ferd med å bli viktige inntektskilder for Schibsted, skriver digi.nos søsterpublikasjon Propaganda.

Alt om Schibsted-tallene finner du i denne Propaganda-artikkelen.

Les også:

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.