- Det er ingen fiender på Internett. Alle får suksess gjennom å dele og samarbeide med hverandre. Vi tilbyr våre verktøy til alle som vil ha dem, sa Bill Tobin fra PC Flowers & Gifts under den årlige konferansen for Interactive Services Association i Washington.
Selv har hans selskap knyttet til seg 50 strategiske partnere på Internett. Også større nettsteder som MSNBC skyldte sin suksess til vidstrakt distribusjon av sine tjenester gjennom andre nettsteder.
- Kast de gamle prinsippene for markedsføring. I denne nye verdenen er det to oppgaver som gjelder: å få nye brukere og å beholde brukere. Løsningen på disse oppgavene er markedsføring og distribusjon, sa Jim Kinsela fra MSNBC til TechWire.
_logo.svg.png)

Markedsførere som vil gjøre det bra på Internett, bør finne frem til den delen av sine tjenester som folk finner mest interessante, for så å gi de bort, mente han.
- Det er på denne måten Internett fungerer best.Jeg kaller det nettjet-effekten. Det kan gi en dramatisk økning i antallet mennesker som besøker deg.