Samler inn penger til Firefox-kampanje

Frivillige trår til med penger når den endelige versjonen av nettleseren Firefox skal annonseres.

Frivillige trår til med penger når den endelige versjonen av nettleseren Firefox skal annonseres.

Tilhengere av Mozilla Foundations produkter oppfordres til å bidra til en helsides annonsering i papirutgaven av The New York Times, når det endelige utgaven av nettleseren Firefox 1.0 lanseres i november.

Dette skal være første gang at en helsides annonse i en stor dagsavis blir finansiert av åpen kildekodemiljøet.

Tilhengere som gir 30 dollar eller mer, vil få navnet sitt med i annonsen. Beløpet er 10 dollar for studenter. Annonsen har plass til 10.000 navn, per 20. oktober var 4089 navn blitt registrert. Det opprinnelige målet var 2500. Bedrifter oppfordres til å bidra med større beløp.

Til tross for at Firefox ennå ikke er ferdig, har svært mange mennesker lastet ned nettleseren og tatt den i bruk. Tallet har nå passert 5,5 millioner – uten annen markedsføring enn medieomtale og anbefalinger fra venner og kjente.

Personer og bedrifter som ønsker å bidra til annonsering kan finne mer informasjon på SpreadFirefox-nettstedet. Innsamlingskampanjen vil pågå i ytterligere åtte dager.

Til toppen