Samler inn penger til Firefox-kampanje

Frivillige trår til med penger når den endelige versjonen av nettleseren Firefox skal annonseres.

Tilhengere av Mozilla Foundations produkter oppfordres til å bidra til en helsides annonsering i papirutgaven av The New York Times, når det endelige utgaven av nettleseren Firefox 1.0 lanseres i november.

Dette skal være første gang at en helsides annonse i en stor dagsavis blir finansiert av åpen kildekodemiljøet.

Tilhengere som gir 30 dollar eller mer, vil få navnet sitt med i annonsen. Beløpet er 10 dollar for studenter. Annonsen har plass til 10.000 navn, per 20. oktober var 4089 navn blitt registrert. Det opprinnelige målet var 2500. Bedrifter oppfordres til å bidra med større beløp.

Til tross for at Firefox ennå ikke er ferdig, har svært mange mennesker lastet ned nettleseren og tatt den i bruk. Tallet har nå passert 5,5 millioner – uten annen markedsføring enn medieomtale og anbefalinger fra venner og kjente.

Personer og bedrifter som ønsker å bidra til annonsering kan finne mer informasjon på SpreadFirefox-nettstedet. Innsamlingskampanjen vil pågå i ytterligere åtte dager.

Til toppen