Olav Abel Lindberg i Basware og Tor Rønhovde i Mirror Accounting. Mirror Accounting er første helintegrerte partner i Skandinavia på Baswares InvoiceReady-løsning, og samtidig Baswares første Virtual Operator.

Sammen om økonomistyring fra nettskyen

Basware og Mirror Accounting tilbyr automatisering til mellomsegmentet.

Basware, en global leverandør av løsninger for reiseregning, fakturahåndtering, elektronisk faktura, innkjøp og arkiv, har nylig lansert to initiativ overfor sine partnere: en utvidet samarbeidsavtale døpt «Virtual Operator», og nettskytjenesten «InvoiceReady».

Den første partneren til å gripe disse initiativene er Lindorff-selskapet Mirror Accounting, som leverer tjenester innen økonomi, regnskap og rådgivning til store og middels store kunder i Norge og Sverige.

Virtual Operator-avtalen betyr at Basware er plattformleverandør av skanning- og tolkningstjenester, meldingssentral for elektroniske faktura og elektroniske fakturahåndteringsløsninger. Mirror Accounting står for salg, support, opplæring og leveranse til egne kunder. Avtalen utvider et samarbeid som Basware og Mirror Accounting har hatt i ti år. Den løper over tre år og har en total verdi i overkant av 400 000 euro.

InvoiceReady beskrives som en «nettskybasert totalløsning for helautomatisering av virksomhetskritiske økonomistsyringsprosesser», som samtidig er «spesielt tilpasset små og mellomstore norske virksomheters behov».

Salgsdirektør Olav Abel Lindberg i Basware beskriver avtalen med Mirror Accounting slik:

– Avtalen gjør det mulig for Mirror Accounting å tilby alle sine kunder i Norge og Sverige inngående elektronisk faktura basert på Baswares meldingssentral, Basware Business Transactions. Samtidig vil Basware fra nå håndtere all skannings- og tolkningstjeneste for alle Mirror Accountings kunder i Norge og Sverige.

Tjenestene er spesielt rettet mot mellomsegmentet, og gir en enkel måte å imøtekomme de norske kravene til elektronisk faktura som trer i kraft fra 1. juli, ifølge Lindberg.

Tor Rønhovde, administrerende direktør i Mirror Accounting, mener tjenesteutsetting er en økende trend, og forteller at de mottar stadig flere henvendelser fra små og mellomstore selskaper i både Norge og Sverige. Han tror det er kun et spørsmål om tid og modenhet i markedet før tjenesteutsetting av denne typen tjenester og løsninger blir den foretrukne måten å forholde seg til dem.

Til toppen