SAS Institutes årlige europeiske brukerkonferanse er avviklet i Dublin med over 3.000 deltakere. Selskapet brukte anledningen til å lansere tre nye produkter innenfor det nye området "e-Intelligence" eller e-forretningsanalyse. Hos SAS er dette deres tradisjonelle hovednisje "business intelligence", utvidet til å omfatte den nye kanalen e-handel. Poenget for SAS er at all e-handel, både til forbruker og mellom bedrifter, genererer opplysninger i form av elektroniske spor som må analyseres for å utvikle kundeforholdet best mulig.
De tre nye produktene er:
- e-Value: Et verktøy for å samle opplysninger om leverandører og kunder som man har et e-handelsforhold til, og analysere ulike sider ved dette forholdet
- SAS Business Intelligence Portal: En portal for forretningsanalyse som samler tilgangen til ulike verktøy for å analysere e-handelsspor og andre nyttige opplysninger
- Kundehåndteringsverktøy (CRM eller "customer relationship management") utvidet med hjelpemidler for å planlegge, styre, drive og oppsummere alle slags markedskampanjer. Nyheten er at SAS har inngått et samarbeid med den britiske kampanjestyringsspesialisten Intrinsic.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Cyberangrep er ikke noe som skjer i kontortiden
Phil Winters
Forrester Research
Business Intelligence Portal
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonse


Fra genial idé til vekstkapital: Slik får du investorene med
Kampanjestyringsproduktet fra det britiske selskapetIntrinsic
Les mer om SAS Institute og dets produkter:
SAS Institute vil på børs
Sterk kundeøkning for SAS
Klikkstrømanalyse gir lønnsom e-forretning
Kunnskapspakker for å gjøre e-kunder lojale





