SAS Institutes årlige europeiske brukerkonferanse er avviklet i Dublin med over 3.000 deltakere. Selskapet brukte anledningen til å lansere tre nye produkter innenfor det nye området "e-Intelligence" eller e-forretningsanalyse. Hos SAS er dette deres tradisjonelle hovednisje "business intelligence", utvidet til å omfatte den nye kanalen e-handel. Poenget for SAS er at all e-handel, både til forbruker og mellom bedrifter, genererer opplysninger i form av elektroniske spor som må analyseres for å utvikle kundeforholdet best mulig.
De tre nye produktene er:
- e-Value: Et verktøy for å samle opplysninger om leverandører og kunder som man har et e-handelsforhold til, og analysere ulike sider ved dette forholdet
- SAS Business Intelligence Portal: En portal for forretningsanalyse som samler tilgangen til ulike verktøy for å analysere e-handelsspor og andre nyttige opplysninger
- Kundehåndteringsverktøy (CRM eller "customer relationship management") utvidet med hjelpemidler for å planlegge, styre, drive og oppsummere alle slags markedskampanjer. Nyheten er at SAS har inngått et samarbeid med den britiske kampanjestyringsspesialisten Intrinsic.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Orange Business bygger norsk sky for samfunnskritiske tjenester
Phil Winters
Forrester Research
Business Intelligence Portal
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonse


Vi lykkes ikke uten en smidig og skalerbar datasenterløsning
Kampanjestyringsproduktet fra det britiske selskapetIntrinsic
Les mer om SAS Institute og dets produkter:
SAS Institute vil på børs
Sterk kundeøkning for SAS
Klikkstrømanalyse gir lønnsom e-forretning
Kunnskapspakker for å gjøre e-kunder lojale