Satser kun på IP-telefoni til bedrifter

Ippcoms «IP-ISDN» lar bedriften beholde hussentralen ved overgang til IP-telefoni.

Ippcom dropper privatkundene sine og overfører dem til Telipol. Overføringen skal ifølge selskapet være gjennomført uten at det oppsto problemer for kundene.

Nå skal Ippcom istedenfor fokusere på bedriftsmarkedet og satser på å levere IP-ISDN for hussentraler, samt mobilt IP-telefoni. Ippcomm estimeres ut fra målinger at 20 slike bedriftskunder tilsvarer ringevolumet til 4.000 private abonnementer. Markedet er av Ippcomm estimert til over 60.000 bedrifter i Norge.

Løsningen innebærer at bedriften kan benytte seg av eksisterende ISDN telefonsentral for IP-telefoni.

Etter hvert vil selskapet også levere en virtuell telefonsentral hvor alt driftes fra Ippcom og kun telefonapparater plasseres ut hos kunden. Ippcomm hevder at dette vil gi store besparelser for kundene ved at de da kan ringe gratis i Norge og store deler av verden fra sin hussentral (PBX).

Kunden må ha SDSL-linjer for å kunne benytte løsningen.

– Så langt har vi en ordrereserve på over 100 nye bedrifter bare denne måneden. Vi er derfor i full gang med ansettelser og effektiviseringer da ordreblokkene våre er fulle. Vi merker også stor pågang fra hussentralleverandører over hele landet som ønsker tilby dette til sine kunder, Rudi Carlsen, daglig leder i Ippcom.

Med dette tilbudet satser Ippcom på å angripe Telenor.

– Månedsavgiften tilsvarer under det som leveres på fastabonnementet fra Telenor i dag og er inkludert full installasjon, sier Carlsen.

Til toppen