
Etter sommerferien, har Telenor Online hatt en ukentlig vekst på 2.000 abonnenter. Det betyr at det nåværende abonnenttallet vil fordobles innen 3-4 måneder hvis veksten fortsetter i samme tempo.
Schibsted Nett legger ikke skjul på at deres tall ligger et godt stykke unna erkefienden Telenor. I følge Peer Olav Østli, direktør for driftsavdelingen til Schibsted Nett, har de bevisst unngått markedsføring i sommer for å sette inn støtet til høsten. - Vi sitter i en unik situasjon annonsemessig, med tilgang til en lang rekke medier å annonsere i gjennom Schibsted. Vi kommer til å øke farten betraktelig utover høsten, lover Østli.
Mye tyder nå på at Schibsted Nett er i ferd med å kjenne melkesyren etter langvarig kamp med Telenor om markedsandeler. Bak fasaden som er www.sn.no, er de i ferd med å bygge opp lukkede medlemstjenester. Et norsk svar på America OnLine, med andre ord? - Det vil jeg ikke siteres på. Men vi gjør en rekke tiltak for å skille oss fra Telenor. Vi er ikke tjent med å tilby alt innhold fritt og åpent, mener Østli. Schibsted Nett jobber for tiden med å fylle sin server med innhold. Hvor mye av det innholdet man får se hvis man ikke er SN-abonnent er fremdeles uvisst. Peer Olav Østli gir allikevel klare signaler om at Schibsted Nett har tatt en kraftig revurdering av sin innholdsstrategi.
- Hva internett-abonnenter ønsker i sin abonnementspris tror jeg vil endres kraftig framover. Vi ønsker å tilby våre kunder mer enn å bare være en inngangsport til det store nettet, sier Østli.