Storbyavisenes eget Internettilbud skal ta utgangspunkt redaksjonelle tjenester. Avisene skal samtidig utvikle nye tjenester på sine Internett-sider.
Alle regionavisene ligger nå ute med egne Internett-tilbud og nye tjenester vil bli lansert i takt med bruken og utviklingen av
Internett. Den siste av de store avisene som kom på nett var Bergens Tidende som i dag ligger ute med "BT pluss" på sitt domene "bergens-tidende" som lenge har vært tomt.


- Som mediabedrift er det viktig for oss å være med i utviklingen av nye medier på Internett. Med den tunge
markedsposisjonen vi samlet har innen aviser og med Schibsted Nett som partner, er jeg sikker på at regionavisene
klarer å etablere de dominerende regionale og lokale internettjenestene i de store byene og områdene omkring, sier
administrerende direktør i Adresseavisen, Per Axel Koch.
Dette er nok ett ledd i Schibsted Nett strategi for å bygge opp tunge nasjonale Internettjenester. 1. oktober lanserte Schibsted Nett i samarbeid med IBM og Norsk Informasjonsteknologi.
- Flere partnerskap med andre partnere er under planlegging, sier administrerende direktør i Schibsted Nett, Erik Hagen til digi:media.