Bedriftsteknologi

- Seier for forbrukerne

I Telenor registrerer en fornøyd at Konkurransetilsynet ikke går videre på rabattavtalene som er inngått med NBBL, OBOS og USBL. Informasjonssjef i Telenor Privat, Anne Karin Augland, mener dette er en seier for både forbrukere og konkurransen.

Frode Eriksen
9. okt. 1998 - 18:00

- Denne saken viser nettopp at konkurransen fungerer, sier Augland til digi.no. Hun sier at Konkurransetilsynet i sitt brev påpeker en del relevante forhold som også påvirker telemarkedet, som for eksempel at Janco Multicom sitter med et eget aksessnett. I Telenor hadde man imidlertid ikke forskuttert saken. Augland sier at det ikke var en selvfølge at Konkurransetilsynet ikke skulle gjøre noe med saken.

Også i OBOS var informasjonssjef Åge Pettersen førnøyd med at tingene blir som de har vært.

- Vi har overfor Konkurransetilsynet påpekt at vi utnytter den konkurransen som er i markedet, sier Pettersen til digi.no. - Vi føler vel også at ikke alle punktene i avtalen er forstått riktig.

OBOS har i likhet med NBBL ikke gått ut fra annet enn at rabattavtalene skulle vedtas og har så langt fått tilslutning fra 56.000 av 80.000 mulige boligenheter.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.