BEDRIFTSTEKNOLOGI

- Seier for forbrukerne

I Telenor registrerer en fornøyd at Konkurransetilsynet ikke går videre på rabattavtalene som er inngått med NBBL, OBOS og USBL. Informasjonssjef i Telenor Privat, Anne Karin Augland, mener dette er en seier for både forbrukere og konkurransen.

Frode Eriksen
9. okt. 1998 - 18:00

- Denne saken viser nettopp at konkurransen fungerer, sier Augland til digi.no. Hun sier at Konkurransetilsynet i sitt brev påpeker en del relevante forhold som også påvirker telemarkedet, som for eksempel at Janco Multicom sitter med et eget aksessnett. I Telenor hadde man imidlertid ikke forskuttert saken. Augland sier at det ikke var en selvfølge at Konkurransetilsynet ikke skulle gjøre noe med saken.

Også i OBOS var informasjonssjef Åge Pettersen førnøyd med at tingene blir som de har vært.

- Vi har overfor Konkurransetilsynet påpekt at vi utnytter den konkurransen som er i markedet, sier Pettersen til digi.no. - Vi føler vel også at ikke alle punktene i avtalen er forstått riktig.

OBOS har i likhet med NBBL ikke gått ut fra annet enn at rabattavtalene skulle vedtas og har så langt fått tilslutning fra 56.000 av 80.000 mulige boligenheter.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.