I dag ligger totalsalget på cubus.no høyere enn gjennomsnittet sammenlignet med ordinære Cubus -butikker over hele landet.
- Vi ser i dag en gradvis forandring i handelsmønsteret der flere forbrukere benytter internett som en handelskanal for kjøp av klær. Vi tror samtidig at Cubus som varemerke er såpass godt etablert at forbrukerne ikke har noen skepsis til å forholde seg til vårt Internett-konsept, sier butikkansvarlig Paal H. Kristensen i en pressemelding.
Kristensen var tidligere involvert i Dressmart Norge, et nettselskap basert på e-handel til mannen. Det gikk ikke så bra.
Nå er han på plass hos en etablert klesaktør med muskler.
Cubus, som eies av klesgiganten Varner, har 130 butikker i hele landen. Nettsatsingen til klesselskapet er koblet opp sammen med E-Line Group ASA sitt deleide konsept HomeBox.
Det var i forbindelse med julehandelen, at det tok av på Cubus sin omsetning over nettet, men veksten fortsatte inn i januar. Da var det flere familier som investerte i familietøy. Salget av denne typen klær fordoblet seg i jarnuar, i forhold til julesessongen. Det melder selskapet om i en pressemelding.