JUSS OG SAMFUNN

SIME-vinnerne 1999

Blant årets SIME-vinnere, finner man kun én norsk vinner. Den store vinneren ble det svenske chat-nettstedet Dobedo, som vant den gjeveste prisen: SIME Grand Prix.

Hilde Nyman
9. juni 1999 - 06:09

Beste handelsløsning: Dressmart, produsert av Dressmart.

Beste tekniske løsning: Gulasidorna, produsert av base8.aktiobolag. Her var også den norske tjenesten til Vegvesenet nominert, denne er produser av Razorfish.

Beste design: xpan (Hasselblad), produsert av Adera Göteborg.

Beste underholdning: Dobedo, produsert av Beedo.

Beste kampanje: Wasa Tempo, produser av Icon Medialab.

Beste interaktive mediestrategi: Dressmart, produsert av Dressmart. Her var det norske nettstedet Nettkirken blant de nominerte, produsert av Razorfish.

Beste innhold: Kinopalatsi, produsert av Frantic. Norske DinSide var her nominert. DinSide er produsert av New Media Science.

Interactive Media Personality of the Year: Linux.

Juryens spesialpris: Nettkirken, produsert av Razorfish.

SIME Grand Prix: Dobedo, produsert av Beedo.

(Se egen sak om juryens spesialpris til Nettkirken utviklet av norske Razorfish.)

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra