FINTECH

DNB slet med mengder av blåskjermer på hovedkontoret

Illustrasjonsfoto.
Illustrasjonsfoto. Foto: Thomas Winje Øijord / NTB scanpix
15. okt. 2019 - 12:56 | Endret 15. okt. 2019 - 14:49

Drøssevis av ansatte ved DNBs hovedkontor i Oslo sitter med blåskjermer tirsdag. Problemene skyldes en antivirusoppdatering. 

– Vi har tekniske problemer med noen av DNBs interne systemer. Vi jobber med å identifisere årsak og rette opp, skrev kommunikasjonsrådgiver Andreas Nyheim i en SMS til digi.no like før klokken 13.00 tirsdag.

DNB opplyser at oppdateringen har ført til full stopp i produksjonen for et ukjent antall Windows 7-klienter.

Feilen har rammet drøssevis av ansatte ved ulike avdelinger i Oslo.

– Det har vært en betydelig andel, og vi har derfor måtte bruke tid på å rydde opp. For de fleste ansatte er problemene nå løst, men vi vil jobbe utover ettermiddagen for å sikre at alt fungerer, sier Nyheim til digi.no like før klokken 15.00.

Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.