Skal ha 10.000 digiloggere på to uker

En storstilt annonsekampanje i VG, Dagbladet og Aftenposten i helgen ble fulgt opp med innslag i Dagsrevyen mandag. All oppmerksomheten rundt reklamekonseptet har ført til at brukerne logger seg på i tusentall for å samle bonuspoeng til pizzakjøp, flyreiser og nettabonnement. Avtaler med Peppe's Pizza, SAS og Telenor har ført til at det norske selskapet

Digilog har flere gulrøtter å tilby nettbrukerne i privatmarkedet.

Digilog har i lengre tid annonsert at de skal komme med en reklamerevolusjon på nettet. I løpet av prøveperioden hadde de samlet 152 brukere i et prøveprosjekt. Offisielt startet de opp i helgen.

- Vi satser på at 10.000 private nettbrukere logger seg på i løpet av to uker. Ved utgangen av året, skal vi ha 50.000 brukere, sier salgsdirektør Jan Perry Voldseth i Digilog til digi. Han opplyser at de allerede har hatt et rush, spesielt i forbindelse med et innslag i Dagsrevyen mandag. Det har ført til et stort press på kjøringen av reklameprogrammene og også ført til en ekstraansatt som skal ta seg av bonuspremiene til brukerne. I løpet av tre dager av startkampanjen nærmer brukertallet seg 3.000, ifølge selskapet selv.

Digilog-konseptet har som forretningsidé at nettbrukerne selv kan bestemme når de vil se reklamen og sanke bonuspoeng som de samler opp for å motta varer og tjeneste. Konseptet forutsetter blant annet at målgruppene i forbrukermarkedet laster ned reklameprogramet på sin egen harddisk først. Ved å bygge opp en database vil selskapet gjøre seg interessant for annonsører som vil nå spesifikke brukergrupper på nettet.

Til toppen