AdWeek siterer Silicon Alley Reporter og hevder at DoubleClick og 24/7 Media Holding har ført hemmelige fusjonssamtaler i én uke. Begge selskapene tar seg av salg av internettannonser på vegne av nettsteder og betraktes som arge konkurrenter på å bringe kjærkomne inntekter til internettselskapene.
Ifølge rapportene skal de to selskapenes toppledelse sitte midt oppe i forhandlinger på et ikke-navngitt hotell. DoubleClick som er verdsatt til rundt 5,4 milliarder dollar skal sluke 24/7 som "kun" har en estimert verdi på rundt 870 millioner dollar.
Ved en fusjon vil 24/7s verdi fordoble seg, ifølge rapportene.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Administrerende direktør Göran Arvinius i DoubleClick Scandinavia dementerer ryktene på det sterkeste.
- Jeg har vært i kontakt med DoubleClick Inc. og de har opplyst at dette ikke stemmer i det hele tatt, sier Arvinius til digi.no