BEDRIFTSTEKNOLOGI

- Skaper en kult omkring CA Unicenter

- Vel 200 av de 26.000 deltakerne på CA World 98 i New Orleans er norske kunder og partnere som har betalt en stiv pris for å sende opptil 30 ansatte på en ukes intensiv propaganda.

Pål Leveraas
29. apr. 1998 - 10:46

- Vi er i ferd med å få en "kult" omkring Unicenter TNG, sier administrerende direktør Terje Langlete i Computer Associates Norway til digi.no.

Norge er relativt sett den nasjonen som er sterkest representert på CA World. Den sterkest representerte bedriften er Telenor Bedrift, med mellom 25 og 30 mennesker her. Det betyr godt over 300.000 bare i deltakeravgifter. Ingen ueffen investering i forholdet til sin leverandør, selv om det foreløpig vel ikke kan måle seg med scientologi-kirken...

Forskjellen er at denne investeringen er en investering i kunnskap som i alle fall må skaffes, og som man her i New Orleans får fra førstehåndskilder. Som Langlete kommenterer: - Hvor mye får du ellers for 10-12.000 kroner i dagens kursmarked?

Antallet norske deltakere har vokst fra 50 for to år siden, til 110 ifjor, og nå altså nesten 200.

Denne kraftige satsingen på CA World er også et av mange skritt ut av skyggenes dal for CA, et selskap som har hatt en svært lav synlighet i forhold til mer profilerte aktører, til tross for at selskapet er meget godt representert på alt fra stormaskiner til PC-er i næringslivet.

- Få vet hvem vi er, sier Langlete. - Det er en form for branding av selskapet og dets produkter.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.