Når et flyselskap ikke følger reglene for universiell utforming, setter de opp en digital barriere som gjør det svært vanskelig for 30 prosent av befolkningen å bestille flybilletter. – Det er spesielt at vi har funnet så mange avvik på en og samme nettside, sier tilsynsleder Malin Rygg i Difi til digi.no.
Når et flyselskap ikke følger reglene for universiell utforming, setter de opp en digital barriere som gjør det svært vanskelig for 30 prosent av befolkningen å bestille flybilletter. – Det er spesielt at vi har funnet så mange avvik på en og samme nettside, sier tilsynsleder Malin Rygg i Difi til digi.no. (Karlsen, Anette)
EKSTRA

Difi

Strøk på over 70 prosent av testene - Difi går knallhardt ut: - Umulig å bruke

Da Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) gikk igjennom SAS sine nettsider ble det avdekket avvik på 20 av 28 punkter. Det betyr at nettstedet lukker seg for nærmere 30 prosent av befolkningen. Rettes det ikke opp i elendigheten i løpet av vinteren, vanker det bøter. 

Les hele artikkelen og få tilgang til mer eksklusivt innhold

Én måned gratis

Månedsmedlemskap

Kr 199
Kr 50 per uke
Prøv gratis
Første måned gratis
Som Ekstra-medlem får du lese unike artikler på Tu.no og Digi.no hver uke.

Eksklusive artikler | Fordypning og innsikt | Rabatt på konferanser
NITO- eller Tekna-medlem?
Få 50 % rabatt
Jobber du i en bedrift med mer enn fem ansatte?
Ta kontakt for grupperabatt
 

Betal med Visa, MasterCard eller PayPal. Ved årlig periodisering tilbys også bedriftsfaktura.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på ekstra@digi.no

Allerede abonnent?

Til toppen