Kontorrekvisita ble foreslått som en varene som var enklest å selge over Internett. Du trenger ikke å se eller ta på varene og bedriftene skal ha de samme varene om igjen.
Det har da heller ikke manglet på norske butikker. Men nå slår to av dem seg sammen i et forsøk på å kvele sine konkurrenter. Binders og Tybring-Gjedde danner et felles selskap som med en omsetning på 700 millioner kroner blir markedsleder. Tybring-Gjedde har 33 butikker og Binders har 8 butikker. I tillegg selger begge kjedene varer over Internett.
Begrunnelsen for fusjonen er klar: De to selskapene påstår at de skal spare hele 40 millioner kroner på sammenslåingen. Men fusjonen vil også koste penger - en engangskost på 25-30 millioner kroner, anslår selskapene.
_logo.svg.png)

Tybring-Gjedde får 75 prosent av aksjene i det nye selskapet og Binders får 25 prosent. Det er Binders, lillebror i fusjonen, som overtar virksomheten fra Tybring-Gjedde, ikke omvendt.