Digitalisering i Tine

Slik skal datadeling styrke Tine

Et omfattende, digitalt styrkeløft skal effektivisere hele Tines verdikjede, fra fjøs til hyllefront.

Teknologidirektør i Avella, Thor Ingham (t.v.), og ansvarlig for applikasjoner og data i Tine, Petter Tveøy, gleder seg til å slippe kreativiteten løs hos de ansatte, nå som de sammen har skapt en plattform som åpner for deling av pålitelige data.
Teknologidirektør i Avella, Thor Ingham (t.v.), og ansvarlig for applikasjoner og data i Tine, Petter Tveøy, gleder seg til å slippe kreativiteten løs hos de ansatte, nå som de sammen har skapt en plattform som åpner for deling av pålitelige data. (Foto: Mona Strande )

Et omfattende, digitalt styrkeløft skal effektivisere hele Tines verdikjede, fra fjøs til hyllefront.

Over 100 års historie, og monopol på meieriprodukter i det norske markedet frem til slutten av 90-tallet, har kanskje gjort Tine litt mer avslappet rundt digitalisering enn andre industrikonsern av samme størrelse. Men da monopolet ble opphevet, og konkurrenter som Synnøve Finden og Q-Meieriene ble sluppet løs på beitet, hjalp det ikke lenger å være den største avlsoksen, om de unge nykommerne fikk de fleste kvigene.

Til toppen