Berøringsskjermen står ved inngangen til møterommet. Det viser bookinger i samsvar med informasjon lagret i Exchange, og kan brukes til å endre bookinger. Møterommet til venstre er opptatt, og skjermen har rød ramme. Til høyre er rommet ledig, og rammen lyser grønt.

Slutt på trøblete booking av møterom

Løsningen til Evoko bygger på interaktive berøringsskjermer koplet mot Exchange.

Bedrifter og organisasjoner som bruker Microsoft Exchange til å holde orden på møterom, kan ha glede av en tilleggsløsning fra et svensk selskap, Evoko. Løsningen, «Evoko Room Manager» bygger på interaktive berøringsskjermer koplet mot Exchange, og som monteres ved inngangen til hvert møterom.

Skjermene er på åtte tommer, og viser all viktig informasjon om hvordan møterommet disponeres.

Av skjermbildet nedenfor går det fram at det aktuelle klokkeslettet er 12.45, at det neste møtet varer fra 13.00 til 14.00, at det pågående møtet er booket av Anna, og at det varer i enda 15 minutter.

Skjerm har en menystruktur som gjør det mulig å sjekke bookingstatus på stedet, og gjøre en ny booking eller endre en eksisterende.

Skjermen tilbyr videre en mulighet for å rapportere om feil på det tekniske utstyret i rommet, som projektor, tavle, skjerm, konferansetelefon eller lys. Grensesnittet varsler hvis det allerede er meldt om en bestemt feil.

Evoko forsikrer at Exchange oppfatter skjermene som alminnelige klienter, og at det er like enkelt å installere dem på serveren som å legge inn i en medarbeider. Det kreves ikke noe tilleggsprogramvare.

Skjermene innvirker ikke på muligheten til å booke møterom på vanlig vis gjennom Outlook-klienter.

Evoko distribueres i Norge gjennom EET Nordic.

Til toppen