SMS-tilbakemeldinger

Det er nok ikke så mange RingKontant-kunder som leser digi.no, men vi fikk noen tilbakemeldinger på vårt spørsmål om Telenor Mobil ville beholde sine tekstmeldingskunder, også etter 20. november. Da begynner Telenor Mobil å ta betalt for tjenesten.

Her er et utvalg av de svarene digi.no-redaksjonen mottok:

"

Man kan vel trygt si at jeg er en av dem Telenor gjerne vil ha som kunder - jeg er en gutt på 20 år som studerer, og bruker mobiltelefonen mer til å sende meldinger med enn å ringe. I løpet av en måned kommer telefonregningen opp i cirka 3500 kroner. Det var derfor litt av et kupp for meg da Telenor gikk ut og tilbød gratis SMS ut året ved kjøp av RingKontant-kort.

"Sjokk" er vel faktisk et ganske dekkende ord for hva mange av oss følte da vi fikk høre at en så stor bedrift uten videre brøt avtalen de hadde med oss, og i tillegg drev villedende markedsføring gjennom Kundeservice, der vi gjentatte ganger, både skriftlig og muntlig, hadde fått bekreftet at tilbudet skulle gjelde ut året. Vi følte oss rett og slett rundlurt!! Derfor har vi også kontaktet ulike forbrukerrettslige rådgivere.

Det er jo en fordel at NetCom, som IKKE har ført sine kunder bak lyset på denne måte, også har kontantkort, for Telenor har i alle fall mistet meg som kunde...

Med vennlig hilsen

Sten J. McNeil Ånnerud
"

---

"

Telenor Mobil tilbød sine Ring Kontant-kunder gratis SMS frem til 31.12.98. Dette var det kundene fikk opplyst på kundeservice 164. Nå trekker de dette tilbudet tilbake, og stenger Ring Kontant-kunder for sending av SMS fra og med 19 oktober til og med 20. november, da deres faktureringssystem skal være i orden, og Telenor kan begynne å ta betalt for denne tjenesten fra Ring Kontant-kunder også. Telenor skylder på overbelastning på nettet, noe som medfører riktighet, men dette burde absolutt Telenor ha forutsett når de gikk ut med dette tilbudet. Mange Ring Kontant-kunder føler seg nå snytt, når de nå får beskjed om at de likevel ikke kan sende gratis SMS frem til nyttår. Mange har kjøpt slike kort etter at Telenor gikk ut og sa at dette var gratis. Dette er også noe Telenor absolutt burde ha forutsett. De kan ikke laste kundene for dette, noe de til dels gjør; Flere har fått svar på Telenors kundeservice at det har vært misbruk! På hvilket grunnlag kan de si dette? De har jo selv gått ut og sagt at SMS skal være gratis for Ring Kontant-kunder. Mange av oss føler at vi har fått en veldig dårlig behandling fra Telenor. Kan ikke dette betraktes som villedende markedsføring?

En liten tankevekker fra en Ring Kontant-kunde, som mener at Telenor ikke kan behandle folk slik de føler for når de har lyst; de er heller ikke i en monopolsituasjon lenger når det gjelder mobiltelefonabbonement

Med vennlig hilsen

NN

"

---

"

Leste din artikkel:
http://www.digi.no/digi98.nsf/pub/te56805803fse9412069886

Jeg syntes dette lignet mest på en 1. april-spøk, så jeg ringte kundeservice og spurte om dette stemte. Personen der opplyste at det gjorde det faktisk, men det var ikke laget noe system for hvordan dette skulle gjennomføres. Jeg ble oppfordret å ringe tilbake igjen i morgen, for da hadde de kanskje funnet ut av hvordan dette skulle ordnes.

I tillegg beklaget han måten hele denne saken har blitt håndtert på av TNM. Noe jeg godt kan skjønne at han føler behov for.. Tror de trenger å koordinere bedre internt, for å si det mildt.

Du kan jo skrive i artikkelen at det ikke er noe vits i å ringe før tidligst i morgen, siden ingen faktisk vet hvordan dette skal gjennomføres.

Suppefirma.. :-)

JRW

"

Til toppen