Snowboard-Stine har "kjempestor tro på e-handel"

Under norgeslanseringen av nettsportsbutikken Sportus, satt snowboard-dronning Stine Brun Kjeldaas og smilte, flankert av en norsk og en svensk butikkdirektør. Stine har "kjempestor tro på e-handel", men har ikke handlet på nettet selv. Ennå.

"Idrettsstjernenes egen nettbutikk" kaller den seg, nettbutikken Sportus. Medeiere i Sportus.no er Lasse Kjus, Stine Brun Kjeldaas,
Ronny Johnsen og Henning Berg.

- Vi skal være en butikk med og for sportsfolk. Derfor er det utrolig bra å ha disse fremstående idrettsutøverne som samarbeidspartnere, sier Jon Roger Bjørbekk, som er daglig leder for Sportus i Norge.

Under lanseringen hadde Bjørbekk fått med seg Norden-sjef Håkan Ström og snowboard-kjendis Stine Brun Kjeldaas.

- Jeg har kjempestor tro på e-handel. Jeg har ikke handlet på nett selv, men jeg har solgt en del gamle premier via nettet. Det var praktisk. Det er kjempegøy å få være med på dette fra begynnelsen, sier Kjeldaas.

I en undersøkelse Norsk Statistikk har utført for Sportus.no svarer 19 prosent av de spurte (som er mellom 13 og 45 år) at de kan tenke seg å handle sportsutstyr over Internett. Stort vareutvalg, å slippe å stå i kø og lavere priser er viktige grunner til dette.

- Jeg har gått inn i dette fordi nettbutikkene representerer en bransje med stort vekstpotensial, og fordi Sportus.no har bra produkter med høy kvalitet, sier en av eierne, alpinisten Lasse Kjus, i et videointervju.

Og han legger til, med glimt i øyet: - Kanskje jeg tjener mye cash på det!

Kjus legger vekt på at det er fint at butikken alltid er åpen.

- For dem som har dårlig tid, er dette en genial måte å handle på. Hittil har jeg stort sett brukt Internett som en informasjonskilde, men jeg har handlet våtdrakter på nett. Det gikk kjapt og greit. Dessuten har jeg egen hjemmeside, avslutter Kjus - på video - fra USA.

Til toppen