Som digi.no skrev fredag (se peker til sak i høyre spalte) vil Scandinavia Online (SOL) være sterkt involvert når CNN Interactives tjenester skal lanseres i Norge. Ifølge Dagens Næringsliv tenker SOL på mer enn internasjonale nyheter, og går nå med planer om en nettavis, som skal drive med nyheter i det generelle nyhetsbildet, i konkurranse med blant andre Nettavisen.
Administrerende direktør i SOL, Erik Hagen, vil ikke si hvem som skal levere nyheter til den nye nettavisen, eller hvordan forholdet til andre Schibsted-aviser på nettet; VG Nett og Aftenposten Interaktiv, vil bli.
I Norge er aktuelle nyhetsleverandører NTB, TV2 eller Reuter. Heller ikke A-pressen er utelukket.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nettavisen har ned sitt knippe uavhengige eiere klart skaffe seg 50.000 daglige lesere i Norge, som er i samme divisjon som de to Schibsted-avisene og Dagbladet.