Det var under et seminar Scandinavia Online holdt om markedsføring, at det nye databladet ble lansert. SOL iD, som bladet heter, skal komme ut i et opplag på 150.000 eksemplarer fra 15. juli.
Bladet skal rette seg mot noe av det samme hjemmesegmentet som Hjemme-PC, med fokus på Internett. På spørsmål om dette ikke er et tilbakeskritt fra den elektroniske satsingen til Scandinavia Online, svarte annonsesjef Jan Grønbech:
- Vi tror dette bladet vil føre til at frafallet fra tjenesten blir mindre. For å få folk til dette nye mediet, må vi bruke tradisjonelle medier for å lære opp folk i å bruke det.
Ved siden av å distribueres gratis til alle medlemmene av SOL, skal SOL iD selges i løssalg for 59 kroner per nummer. Opplaget på 150.000 skal komme ut seks ganger årlig med annonser på 32 av 68 sider.
- Dette er et kundeblad som ikke er noe kundeblad, forklarte Grønbech under seminaret.