Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Ikke kast bort tiden på dårlige løsninger for videomøter
Texas Pacific Group.
Med oppkjøpet av SOL forsterker Eniro sin posisjon som annonsekongen på det svenske Internettet. Selskapet opplyser at man i tredje kvartal hadde hele 50 prosent av nettannonsene i Sverige.
Avtalen om å selge SOL ble overraskende offentliggjort 2. november. Tatt den knappe tiden i betraktning hadde kanskje eierne allerede kontakt med Eniro da.
Les også:
SOL-eierne kaster kortene
SOL - et hyggelig kjøp
Stort Schibsted-underskudd
Schibsted tror på kjapt SOL-salg
Salget forventes gjennomført før utgangen av året. Gjennomføring forutsetter at Eniro får aksept fra eierne av mer enn 90 prosent av aksjene i Scandinavia Online. Ytterligere informasjon om tilbudet fra Eniro vil fremgå av prospektet som er utarbeidet i forbindelse med det offentlige tilbudet til de øvrige aksjeeiere i Scandinavia Online.SOL - et hyggelig kjøp
Stort Schibsted-underskudd
Schibsted tror på kjapt SOL-salg
Telenors andel av salget vil utgjøre SEK 88 millioner for sin eierandel på 16,8 prosent. Selskapet forventer å kunne bokføre en regnskapsmessig gevinst på omlag NOK 20 millioner før skatt ved fullføring av salget. Salget har ikke konsekvenser for Telenors øvrige virksomheter", skriver Telenor i sin pressemelding.