Skovli, som tidligere jobbet som salgsdirektør i UPC, ble valgt ut til blant fem kandidater, og har nå fått i oppgave å bygge den norske organisasjonen av Kabel New Media.
- Jeg ble valgt ut blant fem kandidater, hvorav en annen også ble funnet på Internett. Jeg var egentlig ikke i en aktiv jobbsøkerperiode, men ønsket å se hvordan denne type rekrutteringstjenester fungerte. Og fungerte gjorde det, sier den nyansatte direktøren.
Ifølge en pressemelding mener Jobline å se at utviklingen går mot at stadig flere selskaper jakter på sine nye ledere på nettets rekrutteringstjenester.
- Trenden er klar, stadig flere personer med høyere utdanning og erfaring fra flere lederstillinger benytter nå Internett for å skaffe seg nye utfordringer. Det er flere grunner til dette, mange ønsker å teste sitt markedspotensial etter en stund i samme organisasjon, kandidatene når en bredere masse enn både hodejegere og andre rekrutteringskanaler gjør, og ikke minst får de Europa som marked, ikke bare Norge, sier Jobline-direktør Haakon Gellein i pressemeldingen.
Og det er jo hyggelig for de nettbaserte rekrutteringstjenestene.