RESULTATERFINANS

Solskinnshistorie fra nettselskap

En tysk konsulentkjempe ved navn Kabel New Media var ute etter en administrerende direktør til sin norske avdeling. De fant en finfin direktør, og attpåtil på Internett.

Therese Werenskiold
6. des. 2000 - 14:07
Bjørn SkovliKabel New MediaJobline

Skovli, som tidligere jobbet som salgsdirektør i UPC, ble valgt ut til blant fem kandidater, og har nå fått i oppgave å bygge den norske organisasjonen av Kabel New Media.

- Jeg ble valgt ut blant fem kandidater, hvorav en annen også ble funnet på Internett. Jeg var egentlig ikke i en aktiv jobbsøkerperiode, men ønsket å se hvordan denne type rekrutteringstjenester fungerte. Og fungerte gjorde det, sier den nyansatte direktøren.

Ifølge en pressemelding mener Jobline å se at utviklingen går mot at stadig flere selskaper jakter på sine nye ledere på nettets rekrutteringstjenester.

- Trenden er klar, stadig flere personer med høyere utdanning og erfaring fra flere lederstillinger benytter nå Internett for å skaffe seg nye utfordringer. Det er flere grunner til dette, mange ønsker å teste sitt markedspotensial etter en stund i samme organisasjon, kandidatene når en bredere masse enn både hodejegere og andre rekrutteringskanaler gjør, og ikke minst får de Europa som marked, ikke bare Norge, sier Jobline-direktør Haakon Gellein i pressemeldingen.

Og det er jo hyggelig for de nettbaserte rekrutteringstjenestene.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra