Undersøkelsen - med den deprimerende konklusjonen for spammerne - er foretatt av analyseselskapet Institute for the Future. Det er BBC Online som skriver dette.
Hele 41 prosent av epost-brukerne sletter umiddelbart uadresserte meldinger når de får dem. Dette gjelder all slags spam - fra tilbud om muligheten til å tjene en million på en uke - til reklame for ulike sex-sider på Internett.
I tillegg hevder rundt 80 prosent av deltakerne i undersøkelsen at uadressert post ikke har noe relevans for dem, og at de ikke lar seg merke av det. 60 prosent mener de ville vært mer mottakelige for tilbud dersom de kunne velge på hvilken måte - og gjennom hvilken kanal - tilbudet ble gitt dem.
BBC skriver videre at analyseselskapet mener reklame- og markedsteknikker som ikke klarer å henvende seg til forbrukerne som enkeltindivider, ikke virker.
Selvom det å sende uadressert epost er en relativt billig måte å drive markedsføring på, ser det altså ut til at forbrukerne ikke lenger er mottakelige for budskapet i disse henvendelsene.
Onde spammere sperres inne i to år
Spam kan gi seks måneders fengsel