Resultaterfinans

Spår døden for alle aviser og blader

Microsoft-sjef Steve Ballmer skal bli store på annonser, for papirmediene vil død ut.

4. okt. 2007 - 08:29

Så langt har ikke Microsoft lykkes helt i å utnytte alle sine nettsider, søketjenester og programmer som Messenger til å selge annonser og søkeord. Særlig på salget av søkeord er det Google som har stukket av på seieren - og Google stjeler fortsatt brukere fra Microsoft og de andre konkurrentene, viser ferske tall.

Microsoft-sjef Steve Ballmer har likevel enorme ambisjoner. I løpet av noen få år vil en fjerdedel av Microsofts omsetning være annonse-inntekter. Det fremførte Ballmer under sin tale på et reklamebransje-arrangement i Paris i går, skriver New York Times.

Noe stammer fra oppkjøpene Microsoft (og Google) har gjort og mye skal komme fra organisk vekst. Microsoft har kjøpt Aquantive som utplasserer digitale annonser i august. og forhandler nå om å kjøpe en bit av Facebook. For Ballmer mener markedet for annonser i digitale medier skal vokser fort. Årsaken er enkel, i følge Ballmer.

- Over tid vil alle annonsekroner gå til digitale annonser-plattformer. All media vil bli digitale og alle annonser vil bli digitale, spår Microsoft-sjefen og spår altså samtidig at papirbaserte medier vil forsvinne helt etterhvert.

Det vil bli solgt annonser på digitale medier som internett og TV for 550 milliarder dollar i år.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra