UTVIKLING

Spareapp overførte doble beløp til kundenes konto – må be om pengene tilbake

Programvaren snakket ikke med en standardinnstilling hos den nye skyleverandøren. – Det har vært litt av en jobb, sier Spiff-gründer og daglig leder Carl-Nicolai Wessmann.

Gründer og daglig leder Carl-Nicolai Wessmann og resten av Spiff fikk mye å gjøre da transaksjoner til 1253 kunder ble doblet i desember.
Gründer og daglig leder Carl-Nicolai Wessmann og resten av Spiff fikk mye å gjøre da transaksjoner til 1253 kunder ble doblet i desember. Foto: Spiff

Mellom 15. desember og 30. desember førte en systemfeil til at sparebeløp fra brukere av spareappen Spiff satt inn på sparekontoen to ganger, selv om selv om kortet de sparte fra kun ble belastet én gang, slik det skulle.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.