Spray på Sparre-bluss

Sprays norske portalsatsing har fått Per Sparre-Enger med på laget som salgssjef. Sparre-Enger kommer fra TV-bransjen, og har de siste årene jobbet i TV 2 sitt interaktive selskap, Net 2 Interaktiv.

Per Sparre-Enger er en av fem i Sprays ledergruppe, og ansatt som salgssjef i Nettavisens norske portalsatsing (Spray er en selvstendig enhet i Nettavisen).

For et par uker siden ble den nye portalen lansert med brask og bram, og Sparre-Enger sier at besøket på sidene har vært tilfredsstillende.

- Og det er nå vi kommer for alvor, sier han. - Bare vent!

Les om lanseringen og de tilhørende festlighetene her:


For øvrig består Sprays ledergruppe av Jan Omdahl (ansvarlig redaktør), Liv Ingrid Liaaen (redaksjonssjef), Pål Nisja (markedssjef), og Knut Ivar Skeid (daglig leder).

Frem til midten av oktober jobbet Sparre-Enger som salgs- og marketingsjef i NET 2 Interaktiv AS, selskapet som er ansvarlig for teknisk og kommersiell drift av TV2 tekst-TV og TV2 sine nettsider. Han startet i Net 2 Interaktiv for litt over tre år siden, og er nå glad for å få være med på "en utrolig spennende nysatsing".

- Floskelen "nye utfordringer" har blitt til virkelighet, sier han.

- Hva gleder du deg til i din nye jobb?

- Jeg gleder meg til å opprettholde kontakt med markedet, sier Sparre-Enger som nå jobber med å rekruttere en salgsavdeling til portalen. Salgsavdelingen som skal rekrutteres skal i første omgang bestå av en salgssjef og to selgere (som kalles key account managere). Disse skal selge annonser og knapper på spray.no.

Sparre-Enger håper salgsavdelingen kan være operativ fra februar neste år. Og når en ny salgssjef blir ansatt, får han enda flere nye utfordringer. Og ny tittel.

- Jeg skal jobbe med med relasjonsbygging ut mot våre brukere når det har blitt ansatt en ny salgssjef, sier han.

Inntil da, jobber han alene med annonsesalg til portalen.

Til toppen