Juss og samfunn

Stena-Line satser på Internett

IT-sjef i Stena-Line Hans Björkborg regner med at 70% av all billettbestilling vil skje over Internett innen 2003, melder Computer Sweden.

10. juli 2000 - 08:00

Konkurransen i fergebransjen er knallhard, og avviklingen av taxfree-salg i tillegg til den nye broen over Øresund og tunnelforbindelsen mellom England og Frankrike gjør det ikke enklere for fergeselskapene å klare seg.

For Stena-Line ser det ut til at løsningen er billettsalg over Internett. Selskapets satsning kalles Pow, eller Packages on the web, og ble lansert den 5. juni i år, skriver Computer Sweden.

Siden da har Stena-Line registrert en mangedobling av antall billettbestillinger over Internett og betraktelig mindre pågang på telefontjenesten. På sikt regner fergeselskapet med å spare 20 til 25% på kostnadssiden, ettersom telefonbooking og bestilling gjennom reisebyrå er minst ti ganger så dyrt som den nye Internett-tjenesten.

Stena-Lines IT-sjef kan fortelle at selskapet når ut til nye kundegrupper gjennom Internett, og at Pow gjør det lettere å informere kundene om Stena-Lines forskjellige ferietilbud.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Oslo Pensjonsforsikring AS
Secops engineer
Oslo Pensjonsforsikring AS
Oslo
10. juni
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra