StepStone leverer jobber og innhold til Spray

Internettselskapene Spray og StepStone har signert en større avtale som innebærer at de skal samarbeide både på innhold ogkommersielle tjenester.

StepStone blir nå innholdsleverandør til Sprays jobbseksjon. I tillegg får Spray-brukere direkte tilgang til StepStones søkemotor.

Denne høsten lanserer Spray flere nye kanaler, deriblant Jobbkanalen. Portalen ønsker gjennom denne satsingen å nå en målgruppe de definerer som "information stressed" - unge urbane mennesker mellom 25 og 40 år.

Ifølge en pressemelding skal Jobbkanalen gi tips og veiledning om karriére og utdanning, litt artikkelstoff, guider til ressurser på nettet og mulighet
for søk hos partnere. Jobbkanalen skal være dynamisk, og StepStone vil være en viktig innholdsleverandør.

StepStones markedsdirektør Erlend Willumsen sier til digitoday at selskapet ikke skriver det redaksjonelle innholdet selv.

- Vi har avtaler med eksterne leverandører som skriver for oss internasjonalt. Et svensk byrå skriver artikler på bestilling utfra en mal om hva vi ønsker, sier Willumsen og legger til at StepStone også er i forhandlinger med nasjonale innholdsleverandører.

Til toppen