RESULTATERFINANS

Stopp i kundeveksten for Netcom

NetCom leverte svake tall for første kvartal. Mobilselskapet sliter med kundevekst, lavere priser og valutaproblemer.

28. apr. 2004 - 11:33

Mobiloperatøren NetCom leverer svake tall for første kvartal. Selskapet fikk lavere salg og svakere resultat enn samme periode i fjor.

Omsetningen endte på 1,442 milliarder svenske kroner i første kvartal mot 1,515 milliarder kroner i samme periode i fjor. Driftsinntektene endte på 49 millioner svenske kroner, ned fra 81 millioner kroner i fjor.

Selskapet sliter med kundevekst, lavere priser og valutaproblemer. Selv om omsetningen i norsk valuta økte med åtte prosent, blir omsetningen lavere omregnet i svenske kroner. Lavere priser reduserte dessuten omsetningen med sju prosent, skriver TeliaSonera i kvartalsrapporten.

Det er dårlig kundevekst i NetCom. Antall kunder falt fra 1,195 milloner kunder til 1,190 millioner kunder. Selskapet mistet 5000 kunder fra første kvartal i fjor, og det er i første rekke kontantkortkundene som går fra selskapet.

Gjennomsnittslig inntekt per kunde per kvartal (ARPU) sank til 334 norske kroner mot 337 kroner i første kvartal i fjor. Antall tekstmeldinger er omtrent på samme nivå 74/kunde mot 70 per kunde i fjor.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.