Store nettsider vil bli brukervennlige

Et nytt selskap, NetLife Research, hjelper store norske aktører som SAS og Jotun å bli bedre på nettet.

Et lite nystartet selskap gjør det skarpt på nettdesign. Selskapet koder ikke HTML, men arbeider med brukerundersøkelser og forenkling av nettsider. For undersøkelser viser at svært mange ikke finner frem på mange nettsider eller gir opp underveis på sine handlerunder i nettbutikkene.

Bak Netlife Research står en sivilingeniør og to med psykologi hovedfag.

- Vi startet opp i mai i fjor og har allerede fått en ganske brukbar kundeliste, forteller daglig leder Even Risbakken til digi.no.

Listen inneholder selskaper som Gjensidige NOR, Jotun, Statskonsult, SAS, Shipnet, Oslo Sporveier, Landbrukstilsynet, NTNU og Helseinstituttet (tidligere Folkehelsa).

Selskapet er startet med beskjedne beløp, men konsulent- og ventureselskapet daVinci, med Sophus Lie-Nielsen i spissen, har skutt inn 680.000 kroner. Målet i år er en omsetning på mellom tre og fire millioner kroner og et skikkelig overskudd.

daVinci har også eierposter i GetHLP, GetMedic, Marineprovider og Soundonweb.

Til toppen